2014 feb 21, Kategória: Üzlet, 2 393 Megtekintés
DM levél szövegírás, a negyedmillió eurós kampány titka!
A hatékony online marketingről beszélgettem nemrég pár cégvezetővel és az a kijelentést hallottam, hogy a DM levél , a hírlevél már elavultnak látszik, nem teljesít úgy, mint rég, fásultak az emberek. Na, hát épp ez ami nem igaz! A jó DM levél szövegírás mind a mai napig az egyik legjobb marketingfegyver, ami csak létezik. De mire érdemes használni, és főleg hogyan?
A szövegírás és a kiküldés összhangja az online marketingben
A DM hatékonysága nagy részben a jól megválasztott, felépített listán múlik, de egy Úgynevezett „hideg lista” is teljesíthet várakozáson felül, mint egy német ügyfelünk esetében. Ők vették a címeket, jogtisztán, adatbázisból, de a pénzügyi termék nem az a világ, ahol egy szép kép elad mindent. Pláne nem hétköznapi hírlevél szövegírás . Hát akkor mi a teendő?
Sok tépelődés után fordultak reklámszövegíróhoz
Hallgattam 1-2 órát a pénzügyi termék jellemzőit, meg kinek, mekkorát, hova , hányszor fizet, de őszinte leszek, nem fogott meg, ha én nem értem elsőre, más se fogja, pedig én érdekelt voltam. Na, akkor a szünetben megkérdeztem: mit várnak tőlem pontosan, mert hogy ez a kétórát pár levélben eladni nem tudom, az fix, de oda tudom hozni azokat az embereket, akiket érdekelni fog és adjanak el ők. „Ezaz!” csillant meg a szemüvegük.
És ekkor született meg egy levél, egy kampány, ami később negyedmilliós forgalmat hozott és egy árva szót sem szólt a termékről…
Az volt a lényeg, hogy megnyissa olyan is, akinek esze ágában sem lett volna amúgy, így megszületett az alábbi tárgymezősor: „ Tudod mi a közös a szexben és a pénzügyekben?” – Legalább az első részre mindenki ugrik, hát elviszi a második felét is. És úgy lett.
A tartalomban egy rövid mondattal visszautaltunk a szexre, meg arra, hogy sokan jobban szeretnek keresgélni, mint megtalálni a nagy Ő-t, holott a kettő mehet együtt is. Persze itt a nagy Ő a termék volt, sejtelmes áthallásos körítésben, hogy felhívják érte a megadott számot.
A szövegírás nagy része pszichológia
Nem arról kell írni, hogy mi mit adunk (kit érdekel?), hanem azokat a vágyakat, érzéseket kell felpiszkálni, erősíteni, ami az emberek fejében élnek. Szex és pénz, siker és büszkeség, egészség és aggodalom a betegségtől, veszteségtől. Soroljam?
Hát így lehet megírni egy levelet, ami két hónap alatt negyedmillió eurós kötést hoz, vagy egy másikat, amivel a nyelvtanfolyami helyek szinte a kiírás napján elkelnek.
A harmadik legsikeresebb DM levelünk az idén, amiben egy sérült gyerekeket segítő alapítvány meg tudta tízszerezni az SZJA adófelajánlók számát, hogy ne csak a puszta üzletben gondolkozzunk. Az mi is felajánlásból írtuk, mert mi szeretjük a szakmánkat, mega gyerekeket is, és a hatékony szövegírás nagy segítség lehet!
Posting your comment...
Szólj hozzá