2013 Júl 05, Kategória: Szépség, 1 161 Megtekintés

Védjük a bőrünket okos napozással!


Védjük a bőrünket okos napozással!

A nyár kedvelt elfoglaltságai közé tartozik a napozás. Van, aki egyszerűen csak imád a napon heverni és élvezni a forró napsugarak cirógatását két hűsítő csobbanás közt. Van, aki pedig már sportot űz abból, hogy minél egyenletesebben és szebben “festesse” barnára testét a nap segítségével. Bármelyik csoporthoz is tartozunk, fontos, hogy tisztában legyünk a napozás alapvető szabályaival, vagyis mikor, mennyit és hogyan szabad bőrünk egészsége érdekében a napon tartózkodni. A nyári bőrvédelem alapvető kritériumai azoknak is fontos tudás, akik napozni ugyan nem szeretnek, de sokat vannak a szabadban, napon a nyári időszakban.

Arra nézve mindenkinek vannak tapasztalatai, hogy a bőr védelme nélküli, vagy éppen a túlzásba vitt napozásnak milyen közvetlen és kellemetlen következménye lehet. A leégés, a napszúrás könnyedén el tud rontani egy szép napot, vagy egy jól induló nyaralást.  A nem megfelelő napozási szokások egészségkárosító hatását folyamatosan próbálják a szakemberek, elsősorban a bőrgyógyászok tudatosítani mindenkiben. Sajnos azonban ezek a komoly és hosszú távon jelentkező következmények még mindig nem bírnak elég visszatartó erővel, hiszen évről évre nő a bőrrákban szenvedők aránya. A bőr leégése ugyan kezelhető, de minél többször “égetjük” meg magunkat, annál nagyobb esélyt adunk a bőrráknak is.

A napozásnál a két legfontosabb szabály, hogy 11 és 15 óra közt nemhogy ne feküdjünk ki a napra, de lehetőleg ne is tartózkodjunk huzamos ideig a nap káros sugarainak kitett helyen. A másik lényeges szabály, hogy használjunk napvédő készítményt. A napvédő szerek helyes alkalmazásához számos dologgal kell tisztában lennünk. Először is bőrtípusnak megfelelő fényvédőt válasszunk. A zsíros bőrre előnyösebb, ha naptejet kenünk, míg a száraz bőrt jobban óvjuk napolajjal. A napvédő krémek csomagolásán az SPF jelzés mutatja meg, hogy a fényvédő segítségével mennyi ideig lehet a napon tartózkodni. Minél magasabb ez a faktorszám, annál nagyobb védelmet nyújt a készítmény. Általánosan a SPF20 megfelelő védelem a legtöbb napon heverő embernek, de azoknak, akiket érzékeny, nagyon fehér bőrrel áldott meg az ég, a magasabb faktorszámú krém ajánlott leégés ellen.

Fontos tudni a napfényvédő termékekről, hogy egyetlen kenéssel nem lehet az egész napos védelmet biztosítani, főleg, ha közben víz is éri a testet, vagy törölközővel törölgetjük  magunkról az izzadságot. A naptej, napolaj, esetleg spray formájában használt készítményeket lehetőleg a napozás előtt fél órával már vigyük fel bőrünkre, és ügyeljünk arra, hogy minden napnak kitett testrész be legyen kenve a megfelelő vastagságban. A precíz eljárást legalább két óránként meg kell ismételni, ha pedig közben úszunk is egy nagyot, akkor a vízből kijőve szintén használni kell a napfényvédő készítményt. A vízálló készítmények esetén is jó tudni, hogy egy – egy hosszabb vízben való tartózkodás után jelentősen veszítenek hatásukból. Emellett a napvédő szerek védelmét a rovarriasztó készítmények is gyengítik. Egészségünk védelme érdekében lényeges szem előtt tartani, hogy miután a napfényvédők kozmetikai készítmények, ezért tartalmazhatnak olyan adalékokat, amelyekre allergiássá válhat a használó. Ha hajlamosak vagyunk allergiás reakcióra bizonyos adalékok hatására, akkor mindig precízen olvassuk végig a termék tájékoztatóját!

 


1 Comments

2013-07-14 10:51

Bazsó Pál

Törökországba készülünk jul 27-aug.3-ig nyaralásra,Nem a legveszélytelenebb időszakban!! Kérdésem hány faktoros naptej használatát javasolják napozás esetén természetesen kizárva a 11-15órás napozást! Köszönettel Bazsó Pál

Posting your comment...

Szólj hozzá


E-mail értesítés, ha válasz érkezik

http://www.eu2004.hu/wp-content/themes/press